Firmowa strona internetowa może zachwycać designem i zachęcać do wyboru oferty sprzedażowymi treściami – jednak bez promocji nie dotrze do potencjalnych klientów. Do popularnych metod promowania należą kampanie Google Ads i pozycjonowanie. Na czym polegają i jakie korzyści przynoszą? O tym w poniższym artykule.
Kampanie Google Ads – czym są i dlaczego warto je wybrać?
Reklamy w ramach Google Ads są płatną formą promocji online oferowaną na platformie Google Ads. Korzystający z nich reklamodawca płaci za wyświetlenia swoich reklam w rezultatach wyszukiwania Google, na stronach partnerskich wyszukiwarki, w aplikacjach mobilnych i serwisach uczestniczących w programie reklamowym Google. Do zalet kampanii Google Ads należą choćby takie jak niżej wymienione.
Precyzja targetowania
Różne opcje segmentacji, czyli lokalizacja geograficzna, język, zainteresowania i używanie urządzeń mobilnych, umożliwiają dokładne dotarcie do określonych grup docelowych. W ten sposób zwiększa się skuteczność kampanii. Reklamodawca może też dostosować reklamy Google Ads do różnych etapów ścieżki zakupowej klienta. Inną reklamę warto stworzyć, chcąc zwiększyć świadomość marki, inną, chcąc dotrzeć do osób zdecydowanych na zakup produktu.
Szybkie wyniki
Kampanie Google Ads są w stanie wygenerować niemal natychmiastowe rezultaty. Po zatwierdzeniu reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania już po upływie kilku minut. Jeśli grupa docelowa, słowa kluczowe, a także treść reklamy i strona, na którą zostaje przekierowany użytkownik, są dobrze określone, reklamodawca może liczyć na konwersje. Ponadto korzystając z Google Ads, płaci się wyłącznie za rzeczywiste wyniki, czyli kliknięcia (CPC) bądź wyświetlenia reklam. W ten sposób można sprawować kontrolę nad kosztami reklamy i dostosowywać do nich strategię.
Elastyczny budżet
Budżet reklamowy w Google Ads reklamodawca dość dowolnie dostosowuje do swoich możliwości. Trzeba jednak pamiętać, że mimo wszystko na jego wysokość wpływa sporo czynników, do których należy: poziom konkurencji branżowej, wynik jakości reklamy, dobór słów kluczowych czy określenie grupy docelowej.
Proste śledzenie i analiza
Platforma Google Ads proponuje zaawansowane narzędzia, które pomagają w śledzeniu efektów kampanii, czyli liczby kliknięć, wskaźników konwersji i kosztów konwersji. Pozwalają one reklamodawcom na dokładną analizę wyników i dostosowanie strategii reklamowej w celu osiągnięcia lepszych rezultatów. Kampanie Google Ads łatwo zintegrujesz z innymi narzędziami Google, takimi jak Google Analytics, pozwalającymi na jeszcze lepsze śledzenie i analizę wyników.
Pozycjonowanie – na czym polega i dlaczego warto je wybrać?
Pozycjonowanie to taka optymalizacja strony internetowej, by zyskała ona jak największą widoczność w wynikach wyszukiwania. Działania SEO poprawiają pozycję danej witryny w rezultatach dla określonych fraz kluczowych i obejmują między innymi takie czynności jak analiza słów kluczowych, optymalizacja treści, poprawa struktury strony, budowa linków, usprawnienia techniczne, śledzenie i analiza wyników.
Większy ruch organiczny
Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwana łączy się z większą liczbą odwiedzin witryny. Co ciekawe, im bardziej widoczny w rezultatach wyszukiwarki serwis, tym większym zaufaniem obdarzają go użytkownicy.
Poprawa UX (User Experience)
Optymalizacja treści i struktury witryny pod względem SEO może wiązać się z lepszym UX, czyli doświadczeniem użytkownika. Pozycjonowanie wymaga bowiem podziału strony na jasne kategorie z przypisanymi do nich frazami kluczowymi. Wpływa więc na uporządkowanie informacji.
Tańsze niż inne metody
Pozycjonowanie często też okazuje się tańszym sposobem pozyskiwania klientów w porównaniu z takimi metodami jak płatne kampanie Google Ads czy na Facebooku.
Długoterminowy efekt
Mimo że pozycjonowanie wymaga czasu i wysiłku, jego efekty najczęściej są długoterminowe. Jeśli strona internetowa znajdzie się na wysokim miejscu w wynikach wyszukiwania, ta pozycja będzie przynosić korzyści przez wiele miesięcy lub nawet lat.
Jeżeli interesuje Cię wsparcie zarówno w kwestii pozycjonowania, jak i kampanii Google Ads w Lublinie bądź innej miejscowości, możesz sprawdzić ofertę agencji IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/kampanie-google-ads. Zanim strona internetowa osiągnie wysoką pozycję w rezultatach wyszukiwania, musi upłynąć trochę czasu. Kampanie Google Ads pozwalają zapełnić tę lukę, umożliwiając firmie natychmiastowe pojawienie się w wynikach z wybranymi frazami kluczowymi. Dla skuteczniejszych działań najlepiej więc połączyć pozycjonowanie z reklamami Google Ads.