Skip to content
pscms.pl

pscms.pl

Primary Menu
  • Strona główna
  • Strona internetowa
  • Optymalizacja
  • Wizytówka
  • SEO
  • Reklama
  • Pozostałe
  • Wszystkie newsy
  • Kontakt
  • Reklama

Google Ads czy pozycjonowanie? Jak skutecznie promować firmę?

admin 24 czerwca 2024
Google Ads czy pozycjonowanie? Jak skutecznie promować firmę?

Firmowa strona internetowa może zachwycać designem i zachęcać do wyboru oferty sprzedażowymi treściami – jednak bez promocji nie dotrze do potencjalnych klientów. Do popularnych metod promowania należą kampanie Google Ads i pozycjonowanie. Na czym polegają i jakie korzyści przynoszą? O tym w poniższym artykule.

Kampanie Google Ads – czym są i dlaczego warto je wybrać?

Reklamy w ramach Google Ads są płatną formą promocji online oferowaną na platformie Google Ads. Korzystający z nich reklamodawca płaci za wyświetlenia swoich reklam w rezultatach wyszukiwania Google, na stronach partnerskich wyszukiwarki, w aplikacjach mobilnych i serwisach uczestniczących w programie reklamowym Google. Do zalet kampanii Google Ads należą choćby takie jak niżej wymienione.

Precyzja targetowania

Różne opcje segmentacji, czyli lokalizacja geograficzna, język, zainteresowania i używanie urządzeń mobilnych, umożliwiają dokładne dotarcie do określonych grup docelowych. W ten sposób zwiększa się skuteczność kampanii. Reklamodawca może też dostosować reklamy Google Ads do różnych etapów ścieżki zakupowej klienta. Inną reklamę warto stworzyć, chcąc zwiększyć świadomość marki, inną, chcąc dotrzeć do osób zdecydowanych na zakup produktu.

Szybkie wyniki

Kampanie Google Ads są w stanie wygenerować niemal natychmiastowe rezultaty. Po zatwierdzeniu reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania już po upływie kilku minut. Jeśli grupa docelowa, słowa kluczowe, a także treść reklamy i strona, na którą zostaje przekierowany użytkownik, są dobrze określone, reklamodawca może liczyć na konwersje. Ponadto korzystając z Google Ads, płaci się wyłącznie za rzeczywiste wyniki, czyli kliknięcia (CPC) bądź wyświetlenia reklam. W ten sposób można sprawować kontrolę nad kosztami reklamy i dostosowywać do nich strategię.

Elastyczny budżet

Budżet reklamowy w Google Ads reklamodawca dość dowolnie dostosowuje do swoich możliwości. Trzeba jednak pamiętać, że mimo wszystko na jego wysokość wpływa sporo czynników, do których należy: poziom konkurencji branżowej, wynik jakości reklamy, dobór słów kluczowych czy określenie grupy docelowej.

Proste śledzenie i analiza

Platforma Google Ads proponuje zaawansowane narzędzia, które pomagają w śledzeniu efektów kampanii, czyli liczby kliknięć, wskaźników konwersji i kosztów konwersji. Pozwalają one reklamodawcom na dokładną analizę wyników i dostosowanie strategii reklamowej w celu osiągnięcia lepszych rezultatów. Kampanie Google Ads łatwo zintegrujesz z innymi narzędziami Google, takimi jak Google Analytics, pozwalającymi na jeszcze lepsze śledzenie i analizę wyników.

Pozycjonowanie – na czym polega i dlaczego warto je wybrać?

Pozycjonowanie to taka optymalizacja strony internetowej, by zyskała ona jak największą widoczność w wynikach wyszukiwania. Działania SEO poprawiają pozycję danej witryny w rezultatach dla określonych fraz kluczowych i obejmują między innymi takie czynności jak analiza słów kluczowych, optymalizacja treści, poprawa struktury strony, budowa linków, usprawnienia techniczne, śledzenie i analiza wyników.

Większy ruch organiczny

Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwana łączy się z większą liczbą odwiedzin witryny. Co ciekawe, im bardziej widoczny w rezultatach wyszukiwarki serwis, tym większym zaufaniem  obdarzają go użytkownicy.

Poprawa UX (User Experience)

Optymalizacja treści i struktury witryny pod względem SEO może wiązać się z lepszym UX, czyli doświadczeniem użytkownika. Pozycjonowanie wymaga bowiem podziału strony na jasne kategorie z przypisanymi do nich frazami kluczowymi. Wpływa więc na uporządkowanie informacji.

Tańsze niż inne metody

Pozycjonowanie często też okazuje się tańszym sposobem pozyskiwania klientów w porównaniu z takimi metodami jak płatne kampanie Google Ads czy na Facebooku.

Długoterminowy efekt

Mimo że pozycjonowanie wymaga czasu i wysiłku, jego efekty najczęściej są długoterminowe. Jeśli strona internetowa znajdzie się na wysokim miejscu w wynikach wyszukiwania, ta pozycja będzie przynosić korzyści przez wiele miesięcy lub nawet lat.

Jeżeli interesuje Cię wsparcie zarówno w kwestii pozycjonowania, jak i kampanii Google Ads w Lublinie bądź innej miejscowości, możesz sprawdzić ofertę agencji IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/kampanie-google-ads. Zanim strona internetowa osiągnie wysoką pozycję w rezultatach wyszukiwania, musi upłynąć trochę czasu. Kampanie Google Ads pozwalają zapełnić tę lukę, umożliwiając firmie natychmiastowe pojawienie się w wynikach z wybranymi frazami kluczowymi. Dla skuteczniejszych działań najlepiej więc połączyć pozycjonowanie z reklamami Google Ads.

Continue Reading

Poprzedni: Monitor ViewFinity S9 27 cali – w jakich branżach się sprawdzi?
Następny: Jakie etui na telefon Xiaomi Redmi Note 9 Pro wybrać?

Powiązane tematy

20220205155401_pexels-photo-5054355.jpeg
  • Reklama

Kupowanie like na fb, czyli jak zwiększyć popularność swojej strony

admin 14 lutego 2022
pexels-photomix-company-106344
  • Optymalizacja
  • Reklama
  • SEO
  • Strona internetowa

Jak optymalizacja współczynnika konwersji wpływa na efektywność reklam PPC? 4 rzeczy, które powinieneś wiedzieć

admin 11 lipca 2021

Aktualności

Na co zwrócić uwagę wybierając smartfon z zoomem optycznym
  • Pozostałe

Na co zwrócić uwagę wybierając smartfon z zoomem optycznym

admin 4 października 2024
Zoom optyczny ma kluczowe znaczenie dla jakości zdjęć w smartfonach. Pozwala na przybliżanie obiektów bez utraty szczegółów...
Czytaj więcej Read more about Na co zwrócić uwagę wybierając smartfon z zoomem optycznym
Jakie etui na telefon Xiaomi Redmi Note 9 Pro wybrać? Jakie etui na telefon Xiaomi Redmi Note 9 Pro wybrać?
  • Pozostałe

Jakie etui na telefon Xiaomi Redmi Note 9 Pro wybrać?

16 lipca 2024
Google Ads czy pozycjonowanie? Jak skutecznie promować firmę? Google Ads czy pozycjonowanie? Jak skutecznie promować firmę?
  • Reklama

Google Ads czy pozycjonowanie? Jak skutecznie promować firmę?

24 czerwca 2024
Monitor ViewFinity S9 27 cali – w jakich branżach się sprawdzi? LB24 samsung lcd 6
  • Pozostałe

Monitor ViewFinity S9 27 cali – w jakich branżach się sprawdzi?

30 kwietnia 2024
Dysk SSD M.2 1TB Samsung 990 PRO – świetna wydajność dla Twojego urządzenia SSD_Family KV_B_300dpi_bg
  • Komputery
  • Pozostałe

Dysk SSD M.2 1TB Samsung 990 PRO – świetna wydajność dla Twojego urządzenia

20 lutego 2024

Komputery

SSD_Family KV_B_300dpi_bg
  • Komputery
  • Pozostałe

Dysk SSD M.2 1TB Samsung 990 PRO – świetna wydajność dla Twojego urządzenia

admin 20 lutego 2024
Sprzęt komputerowy do firmy – jaki powinien być?
  • Komputery

Sprzęt komputerowy do firmy – jaki powinien być?

admin 2 lutego 2024
monitory
  • Komputery
  • Pozostałe

Monitor dobry dla oczu – co powinno go wyróżniać?

admin 22 grudnia 2023
computer-foundation-raspberry-pi-electronic-engineering
  • Komputery

Uruchamiaj strony WWW i aplikacje na komputerze… własnej roboty

admin 15 października 2021

Warto sprawdzić

Na co zwrócić uwagę wybierając smartfon z zoomem optycznym
  • Pozostałe

Na co zwrócić uwagę wybierając smartfon z zoomem optycznym

admin 4 października 2024
Jakie etui na telefon Xiaomi Redmi Note 9 Pro wybrać?
  • Pozostałe

Jakie etui na telefon Xiaomi Redmi Note 9 Pro wybrać?

admin 16 lipca 2024
Google Ads czy pozycjonowanie? Jak skutecznie promować firmę?
  • Reklama

Google Ads czy pozycjonowanie? Jak skutecznie promować firmę?

admin 24 czerwca 2024
LB24 samsung lcd 6
  • Pozostałe

Monitor ViewFinity S9 27 cali – w jakich branżach się sprawdzi?

admin 30 kwietnia 2024
Copyright © PSCMS.pl. All rights reserved.