CRO
Optymalizacja współczynnika konwersji czyli z ang. Conversion Rate Optimization (CRO) to bezpośrednia miara sukcesu Twoich kampanii reklamowych PPC (Pay Per Click), które prowadzisz za pomocą wyszukiwarek, takich jak Google i inne serwery reklam, np. Facebook, Instagram, Twitter. Jaki wpływ CRO ma na Twoją kampanię PPC?
Po pierwsze, dobra optymalizacja współczynnika konwersji oznacza, że ruch internetowy, który Twoja reklama PPC przyciąga do Twojej witryny, w dużym procencie przekształca się w klientów lub odbiorców Twoich treści. I tak, jeżeli jesteś blogerem, dobra optymalizacja współczynnika konwersji przekształca się w liczbę odsłon Twoich wpisów, jeżeli przedsiębiorcą, to współczynnik ten znacząco wpływa na sprzedaż Twoich produktów lub usług.
Po drugie, dobry CRO zapewnia lepszy i zwiększony zwrot z Twoich inwestycji w reklamę. Oznacza to, że bez zwiększania budżetu reklamowego zyskujesz większą sprzedaż i liczbę klientów.
Od czego zależy głównie powodzenie procesu optymalizacji współczynnika konwersji?
Optymalizacja współczynnika konwersji zależy głównie od branży w jakiej działamy oraz wyglądu naszej strony internetowej. Powiązanie tych dwóch czynników wymaga uważnego rozpatrzenia sytuacji firmy oraz przeprowadzenia audytu strony internetowej. Każda sytuacja wymaga osobnego rozpatrzenia i stworzenia kilku alternatywnych scenariuszy oraz wyboru tego, który będzie przynosił najlepsze rezultaty.
Różne strategie
Należy wybierać różne strategie dla sklepów internetowych i stron, które świadczą inne określone usługi, w tym także, te które związane są z prowadzeniem działalności w lokalnych społecznościach. Dla niektórych biznesów ważniejsze niż zwiększenie odwiedzin strony z organicznych wyszukiwania jest także lepsze rozreklamowanie biznesu w Google Maps i poinformowanie potencjalnych odbiorców o możliwościach dojazdu. Wtedy ważniejsze niż dotarcie do jak największej ilości przypadkowych odbiorców jest przede wszystkim odpowiednie dobranie grup docelowych oraz właściwe zaprezentowanie informacji o możliwościach dojazdu do sklepu, bądź punktu usługowego.
Co więcej, wyszukiwarki takie jak Google nagradzają dobrze przeprowadzony proces optymalizacji współczynnika konwersji. Dobry CRO z kampanii PPC oznacza doskonały wynik jakości (Quality Score) od algorytmów Google. W takich przypadkach Google pobiera mniejsze opłaty za kliknięcie użytkownika w Twój link. Jest to dodatkowy bonus oprócz sprzedaży bezpośredniej, którą możesz wykorzystać w celu obniżenia marży lub wykorzystania go do przeprowadzenia szerszej kampanii promocyjnej. Tak więc z dobrym CRO jesteś na szczycie strony w kolumnie reklam sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google. Jesteś widoczny dla docelowych odbiorców i płacisz Google głównie za klientów, a nie tylko gości, a wszystko to również po obniżonej cenie reklamy sponsorowanej.
Jakie negatywne konsekwencje dla mojej kampanii marketingowej ma słaby CRO?
Słaby CRO oznacza, że płacisz Google za zmarnowane kliknięcia, a Twój wskaźnik Quality Score znacznie spada. W ten sposób będziesz płacić Google więcej i będziesz ponosić straty za swoją kampanię reklamową. Tak więc bez zoptymalizowanego współczynnika konwersji Twoja kampania reklamowa PPC zakończy się niepowodzeniem i będzie przynosić jedynie straty w wyniku umieszczenia reklamy sponsorowanej w wyszukiwarce, która nie trafia tam gdzie powinna. Dlatego samo rozpoczęcie kampanii PPC i umieszczenie reklamy w wyszukiwarce lub innym medium nie wystarczy. Musisz dotrzeć do konkretnych osób, o cechach, które spowodują, że widząc Twoją reklamę z pewnością będzie nią zainteresowany i stanie się Twoim klientem. Wysoki współczynnik klikalności bez zapewnionej sprzedaży nie zapewni Ci wysokiego współczynnika konwersji z ang. Conversion Rate. Kiedy tak się dzieje i wysoki współczynnik klikalności idzie w parze z wysokim CR to jest to idealnie przeprowadzony proces CRO, a ty osiągasz zyski i wiesz, że inwestując w reklamę PPC nie zmarnowałeś tych pieniędzy.
Jakie korzyści niesie pozycjonowanie Google?
W tym kontekście można omówić kilka przydatnych wskazówek dotyczących dobrze wykonanego CRO:
1. Trafność między tekstem reklamy a treścią strony docelowej jest ważna, ponieważ utracisz potencjalną sprzedaż, jeśli dwa powyższe elementy reklamy PPC nie zostaną prawidłowo zintegrowane. Ideą reklamy PPC jest uczynienie Cię widocznym w SERP i doprowadzenie potencjalnych klientów do Twojej witryny. Strona docelowa wraz z ofertą powinny robić wrażenie na Twojej docelowej grupie odbiorców i dostarczać im wszystkich niezbędnych informacji, których szukają. Ich poszukiwania właściwego produktu lub usługi powinny zakończyć się na Twojej stronie!
2. Podczas rozmieszczania słów kluczowych postępuj zgodnie z estetyką tworzenia tekstów SEO. Słowa kluczowe ze średniego lub długiego ogona mogą wyglądać dość pokracznie w reklamie PPC. Używaj ich mądrze i umieszczaj je w tych obszarach, w których masz pewność, że będą dobrze w komponowane w skuteczny przekaz.
3. Tekst reklamy powinien w skrócie opisywać Twoją firmę. Użyj tych mocno wycyzelowanych słów kluczowych, aby przyciągnąć ten sektor ruchu internetowego, który da Ci świetny poziom konwersji.
4. Wykonuj audyt swojej strony internetowej jak najczęściej, aby uzyskać dobrze wykonaną i skuteczną optymalizację współczynnika konwersji.