Organiczny ruch
Organiczny ruch internetowy oznacza tych internautów, którzy wyszukują treści w wyszukiwarkach, takich jak Google lub Bing i trafiają do Twojej witryny przez niepłatne linki znajdujące się na liście wyników wyszukiwania. Organiczny ruch internetowy jest ważniejszy w porównaniu do ruchu płatnego. Ten ostatni typ ruchu może tylko zwiększyć ilość wyświetleń Twojej strony internetowej jedynie w trakcie prowadzenia kampanii reklamowej. Jednak organiczny ruch internetowy wynika z czegoś zupełnie innego. Jest on nagrodą za jakość Twojej strony internetowej, którą ocenia algorytm stworzony przez Google na bazie wielu parametrów, istotnych z perspektywy użytkownika wyszukiwarki.
Jeśli potrafisz dostosować swoją stronę internetową do wymagań algorytmów Google z pewnością jesteś w stanie zdobyć organiczny ruch na niej, który z całkowitą pewnością może przekształcić się w bezpośrednich klientów. Popularność Twojej strony internetowej, jeżeli na przykład jesteś blogerem lub prowadzisz serwis tematyczny z pewnością przyciągnie również do Ciebie reklamodawców, którzy będą skłonni płacić Tobie za umieszczanie reklam na stronie lub publikowanie artykułów sponsorowanych. W obu przypadkach oznacza to przychody i zyski poprzez sprzedaż bezpośrednią, reklamy lub programy partnerskie.
Uzyskanie organicznego ruchu internetowego oznacza po prostu dobre dopasowanie Twojej strony do silnika wyszukiwarki, który oceni Twoją stronę internetowa jako wartościową. Innymi słowy, dzięki pewnym działaniom Twoje treści będą częściej dostępne dla Twoich potencjalnych klientów i będą wyżej sklasyfikowane wśród setek wyników na liście wyszukiwania związanej z konkretnym zapytaniem. Ta technika lub zestaw metod nazywany jest działaniami SEO, czyli z ang. Search Engine Optimization, co w dosłownym tłumaczeniu znaczy Optymalizacja pod Silnik Wyszukiwarki (Twojej strony internetowej).
Poniżej znajduje się 5 prostych sposobów, dzięki którym możesz uczciwie i zgodnie z metodami zatwierdzonymi przez algorytmy wyszukiwarek zdobywać organiczny ruch na Twojej stronie internetowej:
Content marketing
Content marketing jest bardzo przydatnym zabiegiem w celu generowania organicznego ruchu na Twojej stronie www. Jeśli jesteś blogerem, spróbuj napisać treści na te tematy, które mogą zainteresować duże grono Twoich czytelników. Na przykład, jeśli próbujesz pisać bloga kulinarnego, skup się na prostych menu śniadaniowych, zdrowym odżywianiu czy pysznych przepisach z niskokalorycznymi składnikami. Musisz w pełni rozumieć problemy związane z Twoją niszą i być na bieżąco z najnowszymi informacjami z Twojej dziedziny zainteresowań. Możesz także znaleźć niektóre docelowe słowa kluczowe, korzystając z bezpłatnych narzędzi online, takich jak Planer słów kluczowych Google. Następnie możesz zorientować się w popularnych tematach w kategorii, w której publikujesz treści. Skoncentruj się na korzystaniu z właściwych słów kluczowych oraz właściwym ich rozmieszczeniu na stronie. Nagłówki powinny zawierać słowo kluczowe i powinny być wystarczająco chwytliwe, aby przyciągać zarówno odwiedzających, jak powinny być poprawne od strony technicznej z myślą o silnikach wyszukiwarek. W tym celu spróbuj zapoznać się z najnowszymi trendami w branży SEO.
Budowanie linków zewnętrznych
Linki zewnętrzne do stron w Twojej witrynie są odczytywane jako głosy zaufania do Twojej witryny przez algorytmy Google. Najważniejsze w tym przypadku są linki zewnętrzne udostępniane przez inne strony internetowe. Witryna, którą się zaleca do budowania dobrej reputacji Twojej strony www powinna należeć do tej samej kategorii witryn co Twoja, a także powinna mieć wysoki wskaźnik popularności. Aktywne strony internetowe, które osiągnęły znaczny wiek w Internecie lub strony internetowe, które mają już ugruntowaną pozycję i reputację, właśnie takie strony internetowe powinny być w kręgu Twojego zainteresowania. Linki z tych witryn do Twojej strony www są najwartościowsze. Linki publikowane przez mniej znane lub całkowicie nowe strony internetowe, które zawierają treści niezwiązane z Twoją witryną lub te, które nie są tak godne zaufania, nie będą brane pod uwagę przez wyszukiwarkę. Istnieje kilka rodzajów linków, takich jak linki wychodzące (outbound links), linki wzajemne (reciprocal links), linki zwrotne (backlinks) i inne. Istnieje kilka podejść na temat technik budowania linków w Internecie, które należy wziąć pod uwagę. Równie łatwo możesz znaleźć potrzebne informacje na branżowych blogach jak wykorzystać tą technikę do własnych celów.
Linkowanie wewnętrzne
Optymalizacja linków wewnętrznych to najprostszy sposób na przyciągnięcie użytkowników Internetu na dłużej do publikowanych przez Ciebie treści. System wewnętrznego dostępu do artykułów, podstron czy produktów to najłatwiejszy i najtańszy sposób generowania ruchu na stronie. Takie są fakty. Łącząc artykuły odpowiednimi linkami, stworzymy sieć linków, aby użytkownicy mogli dłużej pozostać na Twojej stronie www. Ważne jest też dostarczenie użytkownikom wartościowych treści, które ich zainteresują, rozwiążą problemy, na które szukają odpowiedzi. Bezwartościowe treści odstraszają i zniechęcają ludzi do pozostawania na Twojej stronie www.
Bądź ekspertem, na którym można polegać
Nic tak nie przyciąga ludzi jak możliwość polegania na czyjejś radzie i możliwość bezpośredniego zadania pytania odnośnie nurtującego nas problemu. Jeżeli chcesz przyciągnąć organiczny ruch do swojej strony internetowej najłatwiej zrobisz to dzięki udzielaniu się na forach internetowych, komentowaniu wpisów na blogach.
Udział w dyskusjach na forach internetowych to świetny sposób na zwiększenie ruchu na Twojej witrynie. Na forum możesz dodać informacje o swojej stronie, jednak fora internetowe to hermetyczne społeczności i jeśli umieścisz link do swojej witryny w swoim pierwszym wpisie, to niestety zostaniesz za to ukarany. Wpisy muszą być powiązane z ogólnym tokiem dyskusji a nachalne promowanie jedynie swoich linków może nie przysporzyć Ci większej sympatii. Najpierw zbuduj swój autorytet, wnieś pozytywny wkład do społeczności forum, odpowiadaj na pytania innych osób, a wtedy ruch i zainteresowanie Twoją witryną pojawią się w sposób naturalny. Tak samo możesz postąpić z popularnymi blogami, na których możesz komentować wpisy, odpowiadać merytorycznie na pytania innych czytelników i w ten sposób zyskasz przychylność innych osób, która z pewnością zaprocentuje.
Działaj w social mediach
Powinieneś zainteresować się mediami społecznościowymi jeżeli zależy Ci na pozyskiwaniu wartościowych odwiedzających. Konsekwentnie buduj swoją markę w takich portalach jak Facebook, Twitter, Instagram czy LinkedIn i przekonaj się, że generowanie leadów wcale nie jest takie trudne. Udzielając się w grupach tematycznych związanych z Twoją branżą możesz tak jak w przypadku dyskusji na forach internetowych oraz blogów udzielać porad i przy okazji przyciągnąć ludzi do korzystania z Twojej marki. W ten sposób możesz subtelnie przekierować ich do swojej witryny. Należy pamiętać, że wielu użytkowników korzysta z wewnętrznej wyszukiwarki Facebooka, a nie wyszukiwarki Google szukając firm, więc sam oceń czy warto zaangażować się w budowanie swojej obecności w social mediach. My podpowiadamy: Warto !
Zastosowanie wszystkich tych strategii przyniosło na mojej stronie pozytywne wyniki, więc warto się do nich stosować.